Benodigdheden hypotheekaanvraag

De Ondernemershypotheek » Hoe het werkt » Benodigdheden hypotheekaanvraag

Wat heb je nodig voor een hypotheekaanvraag?

Voor een hypotheekaanvraag via De Ondernemershypotheek heb je een aantal documenten nodig. We zetten ze hier voor je op een rij:

1.   Kopie van je paspoort/identiteitskaart
2.   Jaarrekeningen van de afgelopen drie jaar
3.   De aangifte inkomstenbelasting van de afgelopen 3 jaar
4.   De belastingaanslag van de afgelopen drie jaar
5.   Koop-aannemingsovereenkomst
6.   Taxatierapport
7.    Overzicht van schulden en verplichtingen (zoals alimentatie)

Ben je minder dan drie jaar actief als ondernemer of ZZP’er? Dan vragen wij in de aanvraag ook andere inkomensbewijzen, zoals jaaropgaven en loonstroken. Welke dat precies zijn, is afhankelijk van de wensen van de geldverstrekker.

Bijvoorbeeld:

1.   Overzicht van opgebouwde pensioenrechten (zie mijnpensioenoverzicht.nl)
2.   Recente bankafschriften en spaarrekening(en) of beleggingsrekeningen(en)
3.   Uittreksel Kamer van Koophandel
4.   NWWI gevalideerd taxatierapport
5.   Overzicht huidige hypothecaire geldlening
6.   Businessplan of andere documenten waaruit je capaciteiten blijken
7.   Overzicht van andere bronnen van inkomsten (uitkering, huurinkomsten)
8.  Prognose

Bel mij terug voor een vrijblijvende afspraak

Bel mij terug